סימולציות מכירה בראיון עבודה – כן או לא?

לפני כמה שבועות, במסגרת שירות ייעוץ מכירות שאני מספק לאחת מהלקוחות שלי, ראיינתי אשת מכירות, ביחד עם אותה לקוחה. כשביקשנו מאשת המכירות לבצע מולנו סימולציית מכירה של אחד המוצרים שהיא מכרה בעבר, היא התחילה להסביר שזה לא רלוונטי, ושאי אפשר ללמוד מזה, ושזה מיותר, ושבעצם לא צריך את זה.

הסברנו לה שזה אכן לא מצב טבעי, אבל שיחד עם זאת זה משהו שמאפשר לנו ללמוד עליה, ושזה חשוב עבורנו.

התגובה של אשת המכירות הזו היא לא חריגה במיוחד. כשאנשי מכירות מתבקשים לבצע סימולציית מכירה במסגרת ראיון, הם עשויים לא להרגיש בנוח, לעיתים אף לומר זאת למראיין, ובמקרים חריגים מאד – אף לסרב לבצע את סימולציית המכירה. אז אולי אנשי המכירות האלו צודקים? אולי זה באמת כלי מיותר?

ובכן –  האם סימולציות מכירה בראיון עבודה היא כלי אפקטיבי?

אז אתחיל מהשורה התחתונה. התשובה היא כן. הסיבה שאני יודע זאת, היא שאני משתמש בכלי הזה כבר 24 שנים, והוא מסייע לי בחיזוי הצלחה של אנשי מכירות בתפקידם. אני בודק מה חשבתי עליהם במסגרת הריאיון, מה ראיתי בסימולציית המכירה, והאם היה לזה קשר לתפקוד שלהם בעבודה השוטפת – והתשובה החד משמעית היא כן.  

יחד עם זאת, סימולציית מכירה בראיון עבודה יכולה להיות מאד לא אפקטיבית, כאשר לא מבצעים אותה בצורה נכונה, ולכן חשוב לי להסביר על הרציונל מאחורי הסימולציה, ולתת מספר דגשים חשובים לביצוע אפקטיבי של סימולציית מכירה:

הרציונל מאחורי סימולציות מכירה בראיון עבודה

במסגרת ראיון עבודה, אחד מהדברים החשובים ביותר היא לגרום לדברים לקרות בחדר. אנשים יכולים לספר לנו שהם אנשי מכירות מעולים, יודעים לעבוד בצוות, דייקנים, נאמנים, ועוד, והמטרה שלנו היא לנסות לבחון את זה הלכה למעשה. אם אני רוצה לדעת אם איש מכירות הוא יסודי ודייקן, אני אבדוק איך הוא התכונן לראיון העבודה, מה הוא יודע על החברה, איך כתובים קורות החיים שלו, והאם הוא הגיע בזמן לראיון.

אם אני רוצה לדעת איך איש מכירות מוכר בפועל, אני יכול לנסות לקבל חלק מהמידע באמצעות סימולציית מכירה.

כשסימולציות מכירה מנוהלות נכון, הן מאפשרות לנו לקבל מידע יקר ערך על המרואיין.

אז איך מבצעים סימולציית מכירה בראיון עבודה בצורה אפקטיבית?

על מה כדאי להסתכל במסגרת סימולציית המכירה?

הנושאים שנבחן יתאמו כמובן את אופי המוצר והמכירה. מכירת מוצר תוכנה במאתיים אלף דולר, לא דומה לגיוס תרומות בטלפון, הן מבחינת אופי המכירה, והן מבחינת הדרישות מאיש המכירות. יחד עם זאת, הנה דוגמאות לכמה דברים שניתן לבחון:    

אז אם מעולם לא ביצעתם סימולציית מכירה בראיון עבודה – אני ממליץ לכם בחום להתחיל היום.

ואם ביצעתם בעבר סימולציות מכירה – מקווה שקיבלתם כמה טיפים חשובים, שיסייעו לכם לשפר את הסימולציות.  

מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ בכל שאלה בנושא.

יום נפלא,

רועי ישורון

דף הבית » בלוג מכירות » סימולציות מכירה בראיון עבודה – כן או לא?